El clarinet de Carles Pertegaz va ser ahir un dels protagonistes del concert matinal de cambra del Festival Narciso Yepes Ordino i Fundació Crèdit Andorrà. On músics de l’ONCA i altres intèrprets del país van proposar tot un repertori composat per dues parts ben diferenciades: el ‘Quintet amb clarinet’ de Mozart i una part de trio amb dues obres, de Milhaud i Menotti.
Segons ha informat l’ANA, el nombrós públic que omplia la nau central de l’església d’Ordino va dedicar una llarga ovació als músics, que van defensar el repertori amb força. Les cordes d’Alexandre Arajol, Francesc Planella, Elias Porter i Jordi Claret van acompanyar Pertegaz en la primera part del programa, mentre que a la segona van deixar l’escenari al davant de l’altar pel piano de cua de Míriam Manubens, que va compartir les obres en trio amb Arajol i Pertegaz.
D’aquesta manera, el quintet que va obrir ahir el concert és l’únic que va escriure Mozart amb aquesta formació en la seva vida. I en aquest sentit, Pertegaz va remarcar la importància de l’origen de la peça, explicant al públic que l’obra és fruit de l’amistat entre Wolfgang Amadeus Mozart i Anton Stadler, un «gran clarinetista vienés», tal i com el va qualificar el violista Porter.
Després d’aquesta obra esmentada Mozart va escriure també per a Stadler el concert de clarinet, que mostra certs trets en comú amb el quintet. I Porter va explicar, a més, que en l’època en que es va escriure el quintet (el 1789) hi havia diferents escoles que anaven desenvolupant el clarinet i, de fet, l’instrument que tocava Stadler tenia una construcció diferent als actuals. Però aquest fet no ha impedit que Pertegaz ompli amb el seu so melòdic la nau central de l’església d’Ordino, i hagi rebut una llarga ovació del públic en acabar.