15/10/2015 |
Programa: Orquestra Simfònica de Bamberg. Jonathan Nott, director. Christian Blackshaw, piano
Lloc i dia:Auditori de Barcelona
Inici de la 32a temporada d’Ibercamera a l’Auditori de Barcelona. Una temporada en què tot i la presència de notables orquestres l’aposta forta és, novament, pels solistes. Trifonov, Volodin, Mullova o Zukerman en són només alguns exemples.
El primer concert ens portava l’Orquestra Simfònica de Bamberg dirigida per Jonathan Nott, que és en el càrrec des de fa quinze anys i l’estrella solista era Christian Blackshaw, un relativament poc conegut intèrpret, sobretot si el comparem amb les patums citades més amunt i que recentment ha tingut un reconeixement important. El principal interès del públic en aquest concert era el programa, amb obres molt conegudes. D’entrada la poderosa Obertura d’Egmont, op. 84 de Beethoven que va ser encarada a ritme viu i on la corda va sonar excel·lent. Amb l’orquestra empetitida i el piano instal·lat es va abordar un dels concerts predilectes de Beethoven: el K 466 en re menor de Mozart. El seu to preromàntic i tràgic i les complexes relacions que s’estableixen entre solista i orquestra fan d’aquesta peça potser la millor de tots els seus concerts. La interpretació però no va lligar bé. Les progressions cromàtiques i l’assimetria sobretot del primer moviment no van estar ben resoltes i una certa anarquia rítmica de Blackshaw van fer anar de corcoll Nott, mirant d’adaptar-se sobre la marxa. Molt bé el solista en expressivitat i en el contrast cromàtic tot i un parell de notes que es van escapar.
La Pastoral final però va permetre’ns marxar amb bon gust de boca ja que va ser executada amb correcció i aquí sí es va poder apreciar el profund coneixement de Nott d’aquesta formació així com del repertori simfònic beethovenià.