ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Naturalitat

17/3/2015 |

 

Programa: OBC. Intèrprets: Camilla Tilling i Gerhild Romberger, solistes; Pablo González, director

Lloc i dia:Auditori de Barcelona

Abundant en el que comentava fa setmanes, sobre el paper que la crítica musical pot jugar com guia per animar l’espectador, una cosa molt poc freqüent jaqueelsconcertssolenserflor d’undia, enaquestscapsdesetmana de l’OBC sí que és possible. I m’agradaria recomanar aquesta versió de la Segona Simfonia de Mahler, amb cors locals, la nostra orquestra i el seu titular i dos excel · lents solistes, en particular la mezzo Romberger, que va cantar, especialment la seva part del quart moviment, amb sensibilitat, naturalitat i bona ressonànciaenl’agut.

Allòdelanaturalitat ha estat potser un element recurrent en el desenvolupament de la Simfonia que, de la mà de González – eraclaralasevaintenciódeno forçarenexpressivitat –, vadeixar moments de certa ingenuïtat en el primer moviment que van bé al discurs mahlerià. En quinsentit ? Eneldenoforçarla tensió, en el de deixar expressar amb claredat alguns contrastos molt sensibles, de matisos. En els moments de dramatisme, aquest va ser descarnat, i de contrastos molt forts.

Un segon moviment elegant al començament, subtil, va donar pas a bons detalls en el següent, enelqualhivahaveruna certafaltadetensióenelfraseig quenovaafavorirelcontrasten algunatransició. L’scherzantfinal – demanava una mica més d’agilitat – va desembocar en un cor que va treballar en profunditat, alternant amb una sopranoclara, expressiva, peròva estar molt ben aconseguida la fusió de la massa vocal, contundent al començament, amb baixos subratllats per instruments. Una feina coral excel · lent, que va culminar en el tractament espacial-visual ambelpetitgrupdetrompetesi trompes fora d’escena – a propòsit, d’alt nivell la participació d’aquestes seccions en l’orquestra. Els primers violins van encoratjar un bon començament amb bon fraseig, respiració i expressió delicada i matisos, i la percussió, especialment timbals, d’alt nivell al costat de solistes de flauta, oboè i clarinet. En síntesi, un treball de González amb bona firma.


JORGE DE PERSIA
La Vanguardia

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet