27/1/2015 |
Programa: Orchestre National de Lyon Direcció: Leonard Slatkin, director Intèrprets: Hélène Grimaud, piano
Lloc i dia:Auditori de Barcelona
Anant a aquest concert, ha estat grat escoltar aquesta orquestra que en el Concert per a piano núm. 1 de Brahms va deixar veure petites fallades en metalls, millorant notòriament a partir de mitja obra. Va ser un Brahms una mica literal en expressió i en el joc de tensions inicial. La pianista Grimaud, de so potent, sense aprofundir en la inflexió i projecció de la frase, encara que de bastant bon resultat general. Bona idea la d’incloure obra recent, en aquest cas Postludium de Bruno Mantovani, una partitura amb brillantor, amb una petita xaranga inicial de ritme i color, amb motius que s’inserien amb naturalitat i sensibilitat en el discurs més pausat i calmat de la resta de l’obra, com la presència d’una tempesta i la seva manifestació puntual. Música de molt bon resultant sonor, eficaç en l’expressió. Va culminar el concert amb una especialitat de la casa, el Saint-Saëns de la seva Simfonia núm. 3 amb orgue, que es va manifestar amb eloqüència, amb un excel ·lent treball orquestral que va deixar veure l’eficàcia de les seccions. El mestre Slatkin, de prolongada trajectòria, va ser exigent i clar en l’expressió, amb una preciosa versió (propina) del jardiner Maurice Ravel.Lió, com Tolosa de Llenguadoc entre les properes a Barcelona, disposa d’una important infraestructuramusical. Potser un dels efectes interessants de l’estada de l’anterior gerent de l’OBC, François Bou, hagi estat posar en contacte aquests àmbits d’acció singulars, que culmina ara amb la visita de l’Orquestra Nacional de Lió, un organisme dependent de la seva ciutat: nacional a França té una altra connotació. Una altra de les aportacions de Bou ha estat vincular a l’OBC directors que tenien relació estreta amb Lió, és el cas de l’actual principal convidat, Emmanuel Krivine, un error, i està per veure què dóna de si la titularitat del mestre Kazuchi Ono, actual director a més de l’Orquestra de l’Òpera de Lió, a la pàgina web del qual ni tan sols no esmenta la titularitat que tindrà de l’OBC. En fi...