Natalia Gutman interpreta Suites de Bach
Natalia Gutman, una lliçó d'estil amb Bach
14/6/2004 |
INTÈRPRET: Natalia Gutman, violoncel
LOCAL: Auditori
DIA: 10 de juny
El públic va acabar dret per escoltar la sarabanda de la 'Sisena suite' de Bach.
Pau Casals deia que, per conservar la bona forma física i musical, començava el dia tocant una suite de Bach. L'Auditori va programar al llarg de la setmana les sis suites que l'autor va escriure per a violoncel sol.
Lluís Claret, Natalia Gutman i Truls Mork van ser els tres músics escollits per fer aquest viatge a l'essència del violoncel. Dijous li va tocar el torn a Gutman que, juntament amb la Suite núm. 3 en do major i la Suite núm. 6 en re major de Bach, també va interpretar la Suite núm. 1 en sol major, op. 72 de Britten.
Gutman va atacar l'explosiva escala descendent en do major que desencadena tota la tercera suite. Amb un arc barroc va aconseguir una articulació més lleugera, d'acord amb l'època en què van ser escrites aquestes peces, però sense perdre gens d'intensitat en la interpretació.
Va canviar d'arc i d'època amb la Suite de Britten. Si amb Bach ja havia omplert la sala amb el so del seu violoncel, amb Britten va arribar fins a l'últim racó de l'Auditori fins i tot amb el pizzicato. Aquesta obra va tenir moments de gran virtuosisme com el bordone en què Gutman va aconseguir una continuïtat perfecta de la nota re durant tota la dansa.
Va acabar el concert amb la suite de Bach tècnicament més difícil: la sisena. Natalia Gutman la va brodar.
Irene Andreu
El Periódico