ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

'Peer Gynt' al Palau

'Peer Gynt', del nord i amb convicció

4/6/2004 |

 

INTÈRPRETS Cor i Orquestra de l'Òpera de Noruega
LOCAL Palau de la Música
DIA 1 de juny

Pàgines conegudes en la seva versió completa molt ben interpretada

Situats a la perifèria del centre cultural d'aleshores, Alemanya, el dramaturg Henrik Ibsen i el compositor Edvard Grieg, referents de la cultura noruega de la segona meitat del segle XIX, van unir els seus talents per crear un producte híbrid anomenat música d'escena, cosa que tenia èxit i els seus dies comptats, perquè al cinema li faltaven dues dècades per néixer i donar-li una projecció de futur a aquest estil musical.

El resultat d'aquella col.laboració va ser Peer Gynt, èpica teatral en noruec, amb rodes musicals de la marca Grieg. I així ha viatjat per tot el món fins avui, i encara se li pot augurar llarga vida, en la seva doble forma de suite abreujada o completa, com es va sentir en aquesta ocasió. Perquè aquesta és la màgia de la música, fer intel.ligible el que és inintel.ligible. I gràcies a Grieg, tots hem disfrutat abans de les bellíssimes melodies de l'aventurer que ha conegut el seu autor dramàtic.

I amb voluntat encomiable d'aproximació a l'espectacle dramàtic, els protagonistes noruecs van actuar disfressats a la boca de l'escenari, amb el cor i l'orquestra retirats cap al fons.

No feia falta aquesta ambientació, però va ser una nota de color local. Perquè la interpretació de l'obra per part de les sopranos Marita Kvaring Solberg i d'Itziar Martínez Galdós, el baríton Trond Halstein Moe, els cors i l'orquestra de l'òpera, va ser senzillament superba. Tots ells van ser dirigits de manera sòbria per Olaf Henzold. Destaquem també la presència de l'actriu Lise Fjerdstad en el paper d'Ase.
Luis Polanco
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet