El Rèquiem de Mozart per l'Orfeón Donostiarra a l'Auditori
'Rèquiem de Mozart', un èxit de l'Orfeón Donostiarra
20/5/2004 |
FORMACIONS English Chamber Orchestra i Orfeón Donostiarra
LOCAL Auditori
DIA 18 de maig
L'Orfeón Donostiarra va tornar per triomfar en la programació del Fòrum.
La formalització del binomi Auditori i Fòrum comença a ser una realitat. Després del primer concert, amb Rostropóvitx a la batuta per dirigir el Rèquiem de guerra, de Britten, amb la participació de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), l'Orfeó Català, el Cor Madrigal i l'Escolania de Montserrat, li ha arribat l'oportunitat a l'Orfeón Donostiarra, que va actuar dimarts amb l'English Chamber Orchestra. En aquesta ocasió el reclam era el Rèquiem de Mozart. I el públic va respondre pràcticament amb un ple.
Però els inicis no van ser el millor. Demostra poca imaginació donar entrada a una partitura tan espectacular amb la Simfonia núm. 40, la més suada del compositor de Salzburg. La formació convidada, l'English Chamber Orchestra, amb una intensa activitat mozartiana des de fa uns tres o quatre lustres, en va fer una lectura tan correcta com insubstancial. Però, atenció, quan l'Orfeón Donostiarra va començar a cantar a la segona part, es va justificar plenament la programació del concert.
¿A aquestes altures, què es pot dir de nou de l'orfeó basc? Gairebé res: citar els noms de cadascun dels orfeonistes. Si se'm permet, esmentaré la mezzosoprano Mariaje Muñoz-Baroja, cara amable i eficaç secretària de l'Orfeón. Amb ella personalitzo els 40 que van cantar i els 80 que fa unes setmanes van acompanyar l'OBC en una brillant clausura de temporada interpretant un altre Rèquiem, en aquest cas el de Verdi.
També mereix menció el director, José Antonio Sainz Alfaro, artífex del dia a dia, que no acostuma a sortir a saludar perquè els bravos i els aplaudiments augmentarien d'una manera tan manifesta que atemptarien contra el seu desig de passar inadvertit.
Bons els solistes, sobretot la soprano Isabel Rey i el baix Stefano Palatchi enfrontat a un trombó desaforat en el Tuba mirum. Correcte, però sense passar- se, el director de l'orquestra Leopold Hager. Per acabar, s'ha d'animar la ciutadania a seguir aquesta programació, una prolongació variada de la temporada acabada de concloure.
Luis Polanco
El Periódico