El Rèquiem de Guerra de Britten dirigit per Rostropovitx
Rostropóvitx, un 'Rèquiem' antibel.licista
17/5/2004 |
DIRECTOR i VIOLONCEL Mstislav Rostropóvitx
LOCAL Auditori
DATA 14 de maig del 2004
El mestre va entusiasmar els músics i el públic amb una peça sensible i monumental.
Mstislav Rostropóvitx és un dels músics més carismàtics dels nostres temps. Fent cantar el seu violoncel o amb una batuta a la mà, transmet una música amb una sensibilitat, una coherència i una qualitat absolutes. Per al concert inaugural del Fòrum a l'Auditori, el violoncel.lista rus, aquesta vegada en la faceta de director, va anar desgranant, compàs a compàs, el Rèquiem de Guerra op. 66 de Britten.
Aquesta obra monumental, concebuda per l'autor com un cant a la pau, a l'entesa entre els pobles després i tot de la barbàrie d'una guerra, Rostropóvitx ja la coneixia perfectament per endavant i això va influir molt positivament en el concert.
Fins a tres cors es van citar per interpretar l'obra. L'Orfeó Català i el Cor Madrigal (dirigits per Josep Vila i Mireia Barrera, respectivament) van cantar del tot conjuntats amb la soprano Olga Guryakova. L'Escolania de Montserrat, dirigida per Joaquim Piqué, va cantar des del primer pis, i van sorgir cuidades veus blanques d'entre el públic. L'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) es va desdoblar per formar una orquestra de cambra que va acompanyar el tenor Steve Davislim i el baríton Bo Skovhus en les seves interpretacions.
Tots els músics que divendres es van aplegar a l'escenari de l'Auditori van tenir en Rostropóvitx un guia excepcional. Les seves llargues mans, ben treballades per les cordes del violoncel, van ser les encarregades de transmetre tota la força i humanitat d'aquest Rèquiem. Els solistes van estar impecables, els cors, en el seu lloc, i els músics, implicats al màxim amb l'obra i les indicacions del director.
Aquest músic, director i violoncel.lista del món no només va dirigir un concert sinó que va captivar amb el sentit de l'obra músics i espectadors, que es van posar drets i van premiar l'espectacle amb llargs aplaudiments. Llàstima del preu únic del concert (100 euros), que segurament va dissuadir més d'un d'assistir a l'esdeveniment.
Irene Acebal
El Periódico