11/5/2004 |
Lorin Maazel (París, 1930), una de les batutes més respectades i sàvies, va acomiadar ahir la temporada del cicle Ibercamera a l Auditori amb un concert de l Orquestra Filharmònica Arturo Toscanini, amb la qual acaba de firmar un contracte de quatre anys com a director musical. Una formació jove t encomana el seu entusiasme. La rutina de les orquestres grans mata l art i l espontaneïtat, va declarar ahir el mestre al Saló dels Miralls del Liceu, on es va fer públic el seu nomenament. Maazel va explicar que, més enllà de la tècnica, la base del seu èxit radica en una actitud que intenta transmetre als músics: S ha de crear una atmosfera per posar el coneixement al servei de l art, sense falsa humilitat. El músic, que viu habitualment als EUA, reparteix el seu temps entre la Filharmònica de Nova York, les orquestres que dirigeix com a convidat i la seva primera òpera, basada en la novel.la de George Orwell 1984 . L estrenarà al Covent Garden de Londres el 3 de maig del 2005, sota la seva pròpia direcció. Encara no l he acabat, costa molt escriure tantes notes, va fer broma. Com tantes òperes, narra una història d amor marcada per una situació política molt tràgica en què dos éssers humans són empresonats i torturats. I va afegir: És un tema de plena actualitat. Espero que serveixi d avís del que pot passar. Abans, un altre ambiciós projecte: l òpera Carmen en escenaris naturals de Sevilla, al setembre.