La representació d'avui, que es dedicarà a la memòria de Francesc Fontanals, un dels fundadors del festival, inclourà la col·laboració del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, dirigit per Joan Vila, i l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.
El paper de Norma és a càrrec de la soprano dels Estats Units Sondra Radvanovsky, que va declarar que “per fer aquest paper cal pensar-ho dues vegades”. Radvanovsky assegura que la dificultat del paper no és només vocal, sinó emocional i dramàtica, i que per afrontar-lo cal estudiar el que s'ha fet abans. “No pots embarcar-te a fer la Norma sense saber com la van cantar i interpretar artistes com ara Maria Callas, Montserrat Caballé i Joan Sutherland.”
Sondra Radvanovsky prepara el seu debut a la Metropolitan Opera House de Nova York amb Tosca, de Puccini, producció que es podrà veure al Liceu el febrer del 2014.
Gran dificultat
Pel director musical de Norma, Carlo Montanaro, “aquesta és una òpera molt difícil per a una orquestra simfònica, perquè cal anar molt ràpid i perquè hi ha molts canvis de ritme, però també és dificultosa per a la resta d'intèrprets perquè no hi ha cap paper fàcil.”
Massacrada a l'inici
Tot i que conté una de les àries més famoses de la lírica, Casta Diva, l'òpera Norma, escrita en tres mesos, va ser massacrada al començament, però amb el temps ha esdevingut una de les peces més preuades del bel canto.
En l'òpera també intervenen el tenor català Josep Bros, que debuta en el paper de Pollione. “Fins ara, aquest paper me'l mirava de lluny amb interès”, explica Bros, que actuarà acompanyat també per la mezzosoprano Marina Prudenskaya, que interpreta Adalgisa i que s'ha incorporat al repartiment fa poc. “Gairebé no vaig tenir temps de pensar-ho; era a casa i ara sóc aquí.”