El cas és que l'església del Carme de Peralada va transformar-se aquest cap de setmana en un espai teatral per acollir la representació d'una fresca i intel·ligent adaptació de La prohibició d'estimar, sobre la qual pesa el renec “conservador” de Wagner, quan buscava la protecció de Lluís II de Baviera, i la grandesa de la seva obra posterior en què va desenvolupar una transcendent llenguatge musical: a l'absis s'hi van col·locar els músics de l'Ensemble Orquestra de Cadaqués, dirigit per Fausto Nardi; en tota la longitud de la nau central, amb el terra cobert amb rebuigs de taps de suro, va configurar-se l'escenari, on actuaven els protagonistes i membres del cor de cambra del Palau; i als costats hi érem els espectadors, primer encuriosits i cada cop més entusiasmats davant d'una proposta que, produïda la seva adaptació pel festival de Peralada, arribava amb la signatura dels esmentats Kapoglou i Nardi, que assumeixen, respectivament, la direcció escènica i musical, junt amb les del compositor Frank Böhme, responsable de l'orquestració, Andreas Zeissig, autor de la dramatúrgia, i Peter Sommerer, dissenyador de l'escenografia i del vestuari. Vuit anys després de presentar-lo a Bayreuth, han dut l'espectacle a Peralada amb la incorporació d'una formació musical catalana i d'uns excel·lents cantants (i bons actors) catalans. Anomenem els protagonistes per reconèixer el seu treball, juntament amb el de la resta d'intèrprets: Júlia Farrés-Llongueras. Rocío Martínez, Mercedes Gancedo, Àlex Sanmartí, David Alegret, Vicenç Esteve i Enric Martínez-Castignani.
Aquests intèrprets van donar una vida renovada a una obra amb un argument ambientat a Palerm al segle XVI que, en contra de la hipocresia puritana dels que prohibeixen el carnaval, festeja la llibertat amorosa i els plaers de la carn. Aquest festeig va ser representat en una església, on també va sentir-se una novícia proclamant que Déu és una dona i que s'ha tancat en un convent per enderrocar l'Església des de dins, tot i que, finalment, també prefereix l'amor carnal.