ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Martha Argerich a l'Auditori amb el Concert de Schumann

Martha Argerich, una solista de luxe per a l'OBC

31/3/2004 |

 

Argerich va meravellar l'Auditori amb una musicalitat ben connectada amb l'OBC.

INTÈRPRET: Martha Argerich, piano
DIRECTOR: Franz-Paul Decker
DATA: 26 de març

Franz-Paul Decker va voler predisposar el públic de l'Auditori per escoltar la difícil obra d'Alberto Ginastera amb un parlament en què va explicar els llaços que lligaven el compositor argentí amb Pau Casals. El director ja s'està acostumant a parlar amb el públic i, aquest cop, ho va fer abans del concert per presentar una obra que, encara que fora de programa, va ser molt celebrada a la platea. El cant dels ocells va iniciar el concert i va servir de preàmbul per a Glosas sobre temas de Pau Casals de Ginastera.
En aquest homenatge al violoncel.lista català l'OBC va fer un bon treball i, amb múltiples recursos tímbrics i sonors, va construir increïbles textures que van acompanyar les melodies de les obres del músic del Vendrell. A les Glosas es va escoltar una versió menys convencional però igualment bella d'El cant dels ocells que la que es va interpretar a l'inici del concert, una impressionant i descarada sardana i un apoteòsic final. Per tancar la primera part, l'obertura Rosamunda de Franz Schubert, amb bon gust en el piano i decisió en el forte.

Després del descans va arribar la verdadera estrella de la nit. Martha Argerich es va asseure al piano i va captivar des de la primera nota amb la seva infinita sensibilitat. El Concert per a piano i orquestra en la menor, op. 54 de Schumann va brillar amb la genial pianista nascuda a Buenos Aires. Argerich va donar una lliçó magistral de música de cambra. Pendent en tot moment de l'orquestra, va dialogar amb els músics i va emocionar amb la seva musicalitat. Acariciant el teclat del piano Argerich va estar impressionant i va arriscar al màxim amb el so. El públic que omplia la sala va aplaudir moltíssim i va regalar una ovació a l'artista. Els músics de l'orquestra, contagiats encara pel bon fer d'Argerich, van tancar el programa amb Tangazo. Variacions sobre Buenos Aires de Piazzolla.
Irene Acebal
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet