4/3/2004 |
Poc abans de cremar-se el Liceu, Deborah Voigt s'hi va presentar amb un concert amb obres de Richard Strauss. La soprano nord-americana hi va tornar divendres passat amb un programa molt més heterogeni. Tot i el predomini del lied, aquest es presentava divers: del dramàtic romanticisme de Schubert a la lleugeresa del seu contemporani nord-americà Charles Ives i fins la de Ben Moore, un coetani nostre que ha subministrat cançons al cabaret, al cinema i darrerament a diverses cantants del seu país, com ara la mateixa Deborah Voigt, per a la qual ha escrit Wagner roles, una recreació irònica dels personatges femenins wagnerians. El més sorprenent era la inclusió al final del programa de quatre àries d'òpera de les cèlebres: a tall d'exemple, el Vissi d'arte, de la Tosca. La fórmula va tenir un èxit espectacular. El públic va exhibir el fanatisme (amb perdó) amb què celebra les poques dives que queden (posem-hi que Edita Gruberova) i Deborah Voigt, que sembla sobrada de recursos, va oferir cinc bisos: i no només van ser propines lleugeres extretes del musical (de My fair lady a Stephen Sondheim), sinó que ho va rematar amb una ària de La forza del destino. El concert va durar a prop de dues hores i mitja i la soprano fins i tot es va permetre ironitzar respecte al festival d'estossecs imitant-ne el so amb celebrat humor.