ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Robert King dirigeix a solistes de l'OBC en els Brandemburg

OBC, el repte d'interpretar el Bach més pur

10/2/2004 |

 

Bona lectura de Bach amb l'ajuda de Corrado Bolsi i els solistes de l'OBC.

INTÈRPRET Corrado Bolsi, violí
DIRECTOR Robert King
DATA 6 de febrer
LOCAL Auditori

La genialitat de Johann Sebastian Bach rau, entre moltes altres coses, en la claredat i l'aparent simplicitat de la seva música que, no obstant, amaga infinitat de complexos secrets i sorpreses musicals que fan la seva interpretació alhora difícil i apassionant.
Amb els cèlebres Concerts de Brandenburg del compositor alemany, l'Orquestra Simfónica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) es va enfrontar al repte que suposa aquesta música que té un únic i importantíssim fi, la diversió i entreteniment del públic, ja sigui a la cort del príncep Leopold o a l'Auditori de Barcelona.
Amb Robert King al capdavant i amb el violí de Corrado Bolsi (a vegades amb excessives ganes de córrer) com a concertino convidat, l'orquestra, amb una formació molt més reduïda que la que acostuma a utilitzar, va fer un repàs als sis concerts amb irregular resultat.
Va començar amb el Concert número 1 en fa major, una mica fluix al principi però millorant amb el trio d'oboès i fagot i el minuet final. King va insistir en la importància del caràcter en els moviments ràpids i li va donar bon resultat. Amb un tempo arriscat en moltes ocasions, va aconseguir un so lleuger i va ressaltar bé el fraseig musical.
El millor, el Concert número 6 en si bemoll, sense violins i amb una bona entesa entre les violes, el violoncel i el clavecí. El Concert número 5 en re major, amb un solo impecable de clavecí, també va destacar per la seva bona interpretació. Bon treball de cambra dels músics que van tocar amb il.lusió i ganes una música que, gairebé tres segles després d'haver estat escrita, segueix sempre vigent.
La nota dissonant la va donar el trompeta solista, que no va tenir un bon dia i no va poder portar a bon terme el seu important i destacat paper en el Concert número 2 en fa major. En resum, el concert va ser un repàs a aquestes partitures imprescindibles del genial Bach en què es va obtenir un millor resultat en les intervencions de cambra que en les de conjunt.
Irene Acebal
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet