ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Antoni Ros-Marbà va recrear quatre obres estrenades al Palau de la Música

11/3/2009 |

 

Lloc i dia:ElPalau de la Música

Antoni Ros-Marbà va recrear amb la Filharmonía de Galícia i l’Orfeó Català quatre obres estrenades al Palau de la Música al llarg del seu segle d’existència.

BARCELONA
El 9 de novembre de l’any 1940 el rebatejat pel franquisme com a Palacio de la Música estrenava el Concierto de Aranjuez. La universal obra del mestre Rodrigo naixia, just acabada la guerra civil, de la mà de la Filharmònica de Barcelona i Regino Sáinz de la Maza. Dilluns va tornar a ser interpretada per la Filharmonía de Galícia, dirigida per Antoni Ros-Marbà i el guitarrista David Russell en el concert de tancament del Centenari del Palau, dins un programa amb tres obres més que també van veure la llum a la sala modernista.
Homenatge tardà a aquestes peces en una nit que no va tenir el caliu que hauria merescut la celebració. Alguns seients buits i una certa indiferència en l’ambient van servir per mostrar que aquesta històrica gala arribava amb retard. I una obra que sempre arrasa va ser despatxada com si fos un pur tràmit, amb un fred i poc comunicatiu David Russell interpretant els passatges de guitarra.

L’inici amb el Concert de Falla per a clau i cinc instruments va passar pel procés de substituir el clavicèmbal pel piano. Alba Ventura, bolcada sobre l’instrument, va fer el possible per adaptar-se al quintet de flauta, oboè, clarinet, violí i violoncel amb aquesta emblemàtica obra de la música de cambra. La càlida abraçada del mestre va ser el millor premi per a la seva actuació.

 

TANCAMENT AMB ‘CANT ESPIRITUAL’ / Els millors moments de la simfònica gallega, que ha elevat el seu llistó amb Ros-Marbà, van coincidir amb la peça contemporània d’Alban Berg Concert per a violí i orquestra. El violinista Daniel Hope, amb una execució ben empastada amb la formació, es va convertir en un dels triomfadors d’una vetllada que es va tancar amb la lírica recreació del Cant espiritual de Maragall, passat pel tamís compositiu de Xavier Monsalvatge. Aquí sí que es va notar el treball previ del director amb l’orquestra i l’Orfeó Català.


CÉSAR LÓPEZ ROSELL
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet