ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Pàtria comuna

7/10/2008 |

 

Programa: OBC i Christian Zacharias, director

Lloc i dia:L'Auditori

Segon concert de la temporada saldat amb resultats òptims per la conjunció d'un alt rendiment i l'atracció de la Simfonia París i el Rondó per a violí KV 373 (en primera audició) de Mozart, el cèlebre Concert per a trompeta de Haydn i Ma mère l'Oie de Ravel, una obra assimilable a la clarté mozartiana i, per tant, ben ubicada en un festival centrat en aquest compositor, pàtria comuna dels melòmans, fins i tot d'aquells més exclusivistes disposats a acceptar que la seva música els emociona. Enguany els abonats a la Sèrie Iniciació de l'OBC ho tindran molt clar: d'ell són una tercera part de les obres que escoltaran.

Christian Zacharias va dirigir amb flexibilitat La Parisienne, que cal considerar germen d'algunes de les grans simfonies posteriors, amb una OBC que hi mostrava una gran implicació i uns violins estupends comandats per Natalie Chee. Aquesta jove violinista australiana, que lidera la Camerata de Salzburg, va protagonitzar el breu Rondó, que és una de les primeres obres que Mozart va compondre per ser estrenades a Viena. El va tocar amb gràcia encisadora i un so lluminós magníficament expandit als greus, però amb aquell capteniment que els solistes han d'abandonar si volen brillar.

Així ho va fer en el Concert de Haydn -i encara millor diumenge que dissabte- Mireia Farrés, primer faristol de trompeta i una de les first ladies més rutilants que ha tingut l'OBC, en una lectura ideal basada en una acurada matisació dels contrastos dinàmics. Com a final, l'encanteri de Ravel posat al servei de l'imaginari infantil en una interpretació precisa i enjogassada amb uns solos notabilíssims de Chee.


X.C.D.
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet