24/9/2008 |
Programa: BCN216. Dir.: E. Martínez Izquierdo.
Lloc i dia:L'Auditori
Inauguració de la temporada de L'Auditori. El Grup Instrumental BCN216, una de les formacions residents, hi va oferir un bon concert amb el fulcre en la projecció de l'icònic Le chien andalou perpetrat l'any 1927 per Luis Buñuel i Salvador Dalí per a esbalaïment de l'època. Ha inspirat l'argentí Martin Matalon la partitura Las siete vidas del gato com a fons musical per als divuit minuts de la cinta. Però la relíquia surrealista es va cruspir una partitura contundent que no vol fer inflexions al compàs de les imatges.
En l'atapeït Nonet de Robert Gerhard, una obra que palesa la influència de Schönberg, i un cert coqueteig amb el neoclassicisme stravinskià. Martínez Izquierdo maldava per fer-ne una lectura fluïda ajudat per l'acordió, però els vuit instruments de vent compartimentaven els passatges en estances closes. Després va sonar Giorno dopo giorno de l'ubicu José M. Sánchez Verdú, una pièce bien faite que cal escoltar amb intenció meditativa i que, amb els versos mussitats, els sorolls evocadors i les pulsacions de base, augmentaria l'interès si sorgís com una obra aleatòria. Després de tanta deliqüescència es va agrair la concentrada i expressiva organicitat de Norte-Sur del mateix Martínez Izquierdo, ideal per iniciar alguns al·lèrgics en la nova música.