L’Associació Amics de Cervià Antic i Ibercamera han presentat la vuitena edició del Festival de Cervià, que té com a objectiu dotar d’activitat cultural el conjunt romànic del monestir i l’església de Santa Maria de Cervià de Ter. Aquest festival representa l’esdeveniment que dona més projecció i visibilitat al conjunt monàstic i a la seva tasca de recuperació i preservació del patrimoni. Serà els dies 3, 4, 10 i 11 d’agost i consolidarà el format de quatre concerts, seguint l’ampliació de l’oferta del 2017. La programació es caracteritza per la presència de músics consagrats i emergents, tant del país com internacionals, i un repertori eclèctic que va des de Bach fins a Homs, i essent un any més una finestra de promoció per a joves talents.

Maria Canyigueral

Inaugurarà el Festival el recital de la pianista Maria Canyigueral, intèrpret de referència de l’obra de Frederic de Mompou, de qui oferirà una selecció de Cançons i danses; també interpretarà obres de Blancafort, Beethoven i Granados.

Cor Madrigal

La seguirà un concert de repertori coral amb el Cor Madrigal, dirigit per la seva titular, Mireia Barrera. El Cor cantarà obres de Pitoni, Kodály, Mozart, Bruckner, Busto, Britten, Vila i Casañas, Homs, Serra, Morera i cançons populars catalanes.

Trio Miura-Roozeman-Varvara

El tercer concert reunirà tres solistes excepcionals i suposarà el debut a Catalunya i a l’Estat del Trio Miura-Roozeman-Varvara, format pel violinista Fumiaki Miura, el violoncel·lista Jonathan Roozeman i la pianista Varvara. El trio interpretarà la Partita núm. 3, en Mi major de Bach, la Suite per a violoncel de Cassadó, els Valses nobles et sentimentales de Ravel i el Trio núm. 1, en Si bemoll major, op. 99 de Schubert. Finalment, tancarà el Festival una nova actuació del Trio Miura-Roozeman-Varvara amb un programa que inclourà la Suite per a violoncel núm. 2, en Re menor de Bach, la Sonata núm. 4 per a violí, en Mi major, op. 27 d’Ysaÿe, el Preludi, coral i fuga de Franck i el Trio núm. 2 per a piano, violí i violoncel, en Mi bemoll major, op. 100, D. 929 de Schubert.