ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Palau 100 es posa al dia amb 'Einstein on the beach'

13/2/2018 |

 

L'òpera de Philip Glass, interpretada per Suzanne Vega, el Collegium Vocale Gent i l'Ictus Ensemble, brilla en la nova temporada. Bartoli cantarà 'La Cenerentola', de Rossini, i Dudamel oferirà tres concerts, amb la Mahler Chamber Orchestra i amb la Filharmònica de Munic
 

La música contemporània no abunda en la programació de Palau 100. Per això, la presència d’Einstein on the beach, òpera de Philip Glass (Baltimore, 1937) que permet entrar i sortir de la sala durant la representació, és un gran pas per a la temporada estrella del Palau de la Música que coordina Víctor García de Gomar.

Aquesta peça, fora d’abonament, va commocionar en la seva estrena a Avinyó el 1976 amb un audaç muntatge dissenyat per Bob Wilson i les seves cinc hores ininterrompudes de música aliena als paràmetres tradicionals de l’òpera. Estrenada al Liceu el 1992, arribarà al Palau en una versió concert dirigida per Georg-Elie Octor, especialista en repertori contemporani, i interpretada per l’Ictus Ensemble, la cantant pop Suzanne Vega i el Collegium Vocale Gent. «Volem comptar cada any almenys amb un compositor que no hagi estat a Palau 100», va destacar Joan Oller, director general de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, que ahir, en la presentació de la temporada 2018-2019 de Palau 100, va avançar que hi haurà més música contemporània.


Imatges d’un món efímer, de Josep Maria Guix (Reus, 1967), que Josep Pons dirigirà amb la Simfònica del Liceu en un programa que també inclourà l’Amor brujo de Manuel de Falla i La consagració de la primavera d’Ígor Stravinski, completen el capítol més innovador del repertori.

TRIPLET DE DUDAMEL / Palau 100 acostuma a portar grans formacions i artistes internacionals. L’aclamat director veneçolà Gustavo Dudamel actuarà per partida triple. Obrirà la temporada els dies 18 i 19 de setembre amb la Mahler Chamber Orchestra, a la qual dirigirà en la Quarta simfonia de Johannes Brahms i la Quarta de Gustav Mahler (fora d’abonament). I acomiadarà el cicle el 27 de maig dirigint la Filharmònica de Munic amb una altra obra del compositor austríac, la Simfonia núm. 2 Resurrecció, amb les veus de l’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau. I encara hi haurà més Mahler, perquè la seva Simfonia número 3 s’escoltarà interpretada per la Jugendorchester Gustav Mahler a les ordres de Jonathan Nott (14 de març).

Les veus sempre han ocupat un capítol important en el cicle. La soprano Renée Fleming oferirà un recital amb obres de Brahms i Schubert (5 de febrer), i la mezzo Cecilia Bartoli cantarà per primera vegada òpera a l’auditori modernista. La reina de la coloratura protagonitzarà La Cenerentola, de Gioachino Rossini (25 d’octubre), en versió concert juntament amb Edgardo Rocha, Alessandro Corbelli i Carlos Chausson amb Les Musiciens du Prince, conjunt d’instruments antics impulsat per la cantant amb el suport d’Albert de Mònaco i la seva germana Carolina.

‘EL MESSIES’ I ‘RÈQUIEM’ / Semele, una òpera de Georg Friedrich Händel pròxima a l’oratori, s’escoltarà en versió íntegra dirigida per John Eliot Gardiner al capdavant del Monteverdi Choir i els English Baroque Soloists (24 d’abril). L’oratori més famós d’aquest compositor, El Messies, tornarà per Nadal amb Daniel Hope al capdavant de l’Orquestra de Cambra de Zuric i el Cor de Cambra. I l’emotiu Rèquiem de Wolfgang Amadeus Mozart permetrà disfrutar del Cor i Ensemble Balthasar Neumann, dirigits per Thomas Hengelbrock (28 de gener).

A l’anunciat concert de Valery Gergiev i l’Orquestra del Mariinski amb el jove pianista Daniil Trifonov, amb obres de Serguei Rakhmàninov i Serguei Prokófiev (12 de març), s’hi ha de sumar un altre concert cent per cent rus: un festival Txaikovski amb la Simfònica de Sant Petersburg que dirigeix Iuri Termikanov i que servirà de presentació del pianista uzbek Behzod Abduraimov. Un recital de piano del nord-americà Murray Perahia i un concert al voltant de la Música aquàtica de Händel a càrrec de l’Akademie für Alte Musik de Berlín (23 de maig) completen el cicle.

A partir del 2018-2019, l’horari de tots els concerts organitzats per la Fundació Orfeó-Palau s’avança mitja hora (començaran a les 20.00 hores). Les renovacions d’abonaments comencen avui; els nous abonaments i les entrades individuals es podran adquirir des del 23 d’abril.

Marta Cervera
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet