ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Bona collita en la 55a edició del Viñas

23/1/2018 |

 

Programa: 55a edició del Concurs Viñas

Lloc i dia:Gran Teatre del Liceu

 

Freddie de Tommaso, guanyador del concurs, i la sevillana Leonor Bonilla van brillar en el concert de finalistes celebrat al Liceu

 

 

 

El tenor britànic Freddie de Tommaso, de 24 anys i poderosa i ben projectada veu, va ser el merescut triomfador d’una de les millors edicions del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas. Però qui va conquistar el Liceu en el concert de finalistes d’aquesta 55a cita va ser la lluminosa soprano sevillana Leonor Bonilla, de 30 anys. La bellesa del seu timbre i la seva agilitat per a les coloratures li van permetre guanyar el segon premi i sis més, entre ells el del públic, mentre que el seu oponent es va adjudicar quatre guardons més.

El jurat, presidit per la directora artística del Gran Teatre, Christina Scheppelmann, i integrat per representants dels coliseus més importants i figures com Joan Pons i Neil Shicoff, va distingir cantants que ja han conquistat altres premis i han iniciat prometedores carreres. És el cas dels dos primers del rànquing, però també el de la quarta classificada, la francesa Anaïs Constans, que va obtenir quatre distincions més, entre elles la de Peralada, de manera que participarà en el festival aquest any.

El tenor coreà Sehoon Moon (tercer) i el contratenor del mateix país Junkwon Jang (cinquè) van demostrar estar tallats pel mateix patró de la seva experiència com a professionals dels concursos. Bones veus, alt nivell tècnic, però amb un cant més imitatiu que expressiu. Es va notar especialment en el duet de Moon amb Bonilla, on ella va transmetre tota la força i sentit del seu personatge a l’ària È il sol dell’anima de Rigoletto, mentre que ell es va limitar a assegurar la pulcritud de les seves notes.

El baríton nord-americà Andrew Manea (sisè) i el baix baríton italià Tomasso Barea (premi especial Mercedes Viñas) van exhibir un notable registre. Va agradar, per l’elegància i bon timbre, la soprano catalana Serena Sáenz (quatre guardons) amb una ària de concert de Wolfgang Amadeus Mozart. A Inés Ballesteros (premi Ferret Salat), de veu petita però bella, li va faltar projecció per superar una orquestra massa forta a Canción del ruiseñor de Doña Francisquita.

EL MÉS DESTACAT / Van destacar les recreacions de De Tommaso del lament de Frederic a L’arlesiana i de Salut, tombeau!, de Romeu i Julieta de Charles Gounod, de gran intensitat dramàtica. També va ser aclamada Bonilla amb la belcantista O luce di quest’anima de Linda di Chamounix, i amb la salada Me llaman la primorosa d’El barber de Sevilla, amb inspirats moviments fruit del seu passat com a ballarina. Constans es va lluir en àries de Mozart i Gounod, i Moon es va fer aplaudir amb A te o cara d’I puritani i Che gelida manina de La bohème. L’orquestra del Liceu, dirigida per Sergio Alapont, va anar de menys a més fins a casar amb les veus d’aquesta bona collita de l’edició més internacional del Viñas, amb 515 concursants de 60 països.


César López Rosell
El Periòdico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet