ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Maduresa assolida

7/2/2017 |

 

Programa: Obres de Beethoven i Xostakóvitx

Lloc i dia:Teatre Principal de Sabadell

Obres de Beethoven i Xostakóvitx

Trio Ludwig.

Teatre Principal de Sabadell. 3-2-17.

 

Cites ineludibles en el calendari musical d’arreu, les visites del Trio Ludwig són una garantia de música al màxim nivell -o quasi- gràcies a una maduresa com a conjunt ara sí assolida. Per la tècnica, el talent i el treball rigorós va sempre directe i ofereix unes interpretacions vibrants, fèrtils a molts nivells. Les seves alenades romàntiques no deixen escletxa a l’ensopiment gràcies a una barreja d’ implicació, perfecció i musicalitat. Ho van tornar a demostrar al Teatre Principal de Sabadell el passat divendres amb el Trio núm. 2 Op. 67 de Xostakóvitx, puntal del gran repertori, servit per un dramatisme i tensió subjacents que esclatava brutalment al segon moviment i que van equiparar el quart a una dansa macabra d’una ironia i amargor desafiants i estèticament esgotadores. La sensació de plenitud sonora (cantabilitat, afinació, pulcritud d’atacs, perfecció en  les transicions, construcció...) es reafirmava per la força demolidora en una pulsació que canta les angoixes d’una vida sota l’ombra del terror des de la depurada frase inicial del violoncel amb sordina.

La primera part presentava el Trio núm. 6 en mi bemoll major de Beethoven, el segon de l’ Opus 70, de caràcter proteic i contrastos sense histrionismes per una obra qu,e tot i el regust haydnià no és dels millors que va compondre. És clar que al nivell amb què el Trio Ludwig el brinda, qualsevol fissura queda esvaïda. A destacar l’enjogassament del finale i l’elegància del Allegretto ma non troppo dins uns paràmetres dominants de fluïdesa i flexibilitat.

Insisteixo en una premissa assenyalada en anteriors ocasions: aquest cicle de cambra de Sabadell presenta propostes de gran qualitat que el públic no sempre correspon a l’alçada. Són moltes les sales que davant aquesta mateixa actuació l’haguessin ovacionat dempeus. El públic sabadellenc només aplaudeix amb calidesa i entusiasme, fins i tot davant la integritat i el fraseig superb del segon moviment del Trio de Schubert com a bis. 


Albert Ferrer Flamarich
Diari de Sabadell

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet