ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Enorme Westbroek

29/1/2017 |

 

Programa: Orquestra Simfònica del Teatre Mariinsky, Valery Gergeiv

Lloc i dia:Auditori de Barcelona

El cartell del concert de divendres d’Ibercàmera prometia. Una de les grans orquestres, la del Teatre Mariinsky, amb el seu director titular des de fa prop de trenta anys, Valery Gergiev, acompanyats de grans intèrprets solistes, especialment adequats per a les obres proposades: el jove pianista George Li, la soprano holandesa Eva –Maria Westbroek, i el tenor Mikhail Vekua pels rols principals, tots tres debutant a Ibercàmera, així com els baixos Pavel Schmulevich, substitut de darrera hora de Yuri Vorobiev i Evgeny Nijotin. I un programa llarg que cobria el romanticisme de la segona meitat del segle XIX de músics vinculats personalment com és el cas de Liszt-Wagner-Strauss.

D’entrada el concert s’obrí amb el preludi de l’òpera Lohengrin de Wagner. Amb un ritme viu Gergiev manà elegantment una orquestra que sap el que vol i que va sonar compacta i segura. També en el Concert per a piano de Liszt on Li va desplegar la seva expressivitat en una partitura perfecta pel lluïment. Però el millor de la nit va ser l’aparició, intensitat i capacitat de posar-se en el paper de la soprano Eva-Maria Westbroek, excel·lent a la tràgica escena final de la Salomé de Richard Strauss i extraordinària com a Isolda. Quina veu més poderosa i quina presència escènica la seva que, tot i que interpretant una òpera en format concert va il·luminar-ne el final, guanyant-se els millors aplaudiments d’un públic que, malgrat tot, va agrair la seva finalització.


Ignasi Albors
Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet