ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

L'emergent Lukas Geniusas sedueix a Torroella

20/8/2016 |

 

Programa: L'OSV amb Lukas Geniusas

Lloc i dia:Auditori Espai Ter

El pianista russolituà i la Simfònica del Vallès tanquen amb èxit la mostra amb obres de Mozart i Beethoven

El pianista russolituà Lukas Geniusas va protagonitzar, amb el seu debut a Espanya, la clausura de la 36a edició del Festival de Torroella acompanyat per l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), dirigida en el seu comiat com a titular per Rubén Gimeno. La mostra empordanesa va repetir amb èxit la fórmula aplicada l’any passat, en què va unir el talentós solista canadenc Jan Lisiecki amb l’orquestra vallesana en un enlluernador concert de Chopin. Geniusas, una altra de les joves aparicions del firmament pianístic, va demostrar que, als 26 anys, té un gran futur.

ASCENDENTS

Ha sigut un encert de la mostra donar cabuda a valors ascendents i combinar-los amb figures consagrades. Va tenir una gran acollida el concert inaugural amb la guanyadora del Viñas, J’Nai Bridges, i el triomfador d’Operalia i del Concurs Caballé, Pene Pati, i va passar el mateix amb el concert del divendres, que va acabar sent aclamat pel públic que omplia l’Espai Ter.

L’artista es va enfrontar a dues obres d’envergadura del repertori per a piano i orquestra. Després d’una interpretació de l’OSV de l’obertura de 'Les noces de Fígaro', va començar amb l’exquisit Concert número 20 en re menor de Mozart, en què l’autor expressa sentiments d’allò més profunds exposats amb una mestria pròpia d’un compositor pletòric de maduresa. Geniusas, amb la mirada sobre el teclat a la recerca de la necessària concentració, va viatjar pels tres moviments de la partitura amb rigor estilístic. Impetuós, però amb personalitat, a l’artista li va faltar espontaneïtat per comunicar millor, però va acabar mereixent els aplaudiments de l’entregada sala.

Amb l’últim concert per a piano i orquestra compost per Beethoven, el número 5 en mi bemoll major, 'Emperador', l’orquestra i el solista van ajustar una mica més bé els seus volums. Les llargues cadències pianístiques inicials subratllades pels poderosos acords orquestrals i el tendre contrast del segon moviment van ser moments inoblidables de l’execució d’aquesta magnífica peça, escrita quan les tropes de Napoleó envoltaven Viena i les sonores canonades arribaven al soterrani on s’havia refugiat el compositor.

'Visions', una de les 'Peces líriques' de Grieg, va tancar una cita que ha aconseguit més del 92% d’ocupació, entre els 14 concerts de pagament i els 25 de gratuïts del Fringe. 


CÉSAR LÓPEZ ROSELL
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet